Як бути, якщо в дорозі одне колесо помітно підспустило? Наскільки це небезпечно і взагалі, чи варто з такого приводу всерйоз переживати?
Причин, через які колесо може виявитися спущеним, кілька. Перша пов’язана з негерметичністю ніпеля. Через нього повітря потихеньку виходить з покришки, тиск падає, шина непомітно здувається. Процес цей, зазвичай, нешвидкий, і автовласник не відразу помічає зміни форми автомобільної гуми. Але у якусь мить він звертає увагу на явні відмінності між двома колесами його авто — нормальним і що здувається.
Другий випадок, коли колесо виявляється підспущеним — прокол. Причому така, при якій невеликий цвях, шуруп або їм подібна залізяка встромляється в гуму, проколює її наскрізь, але залишається в ній. При цьому повітря, знову таки, буде сочитися потихеньку і водій спочатку взагалі не зрозуміє що до чого.
Ще один варіант — невелике пошкодження диска у вигляді вм’ятини або увігнутості в місці прилягання до нього борту шини. Утворюються подібні “травми” на ходу, коли машина на пристойній швидкості потрапляє в яму, або коли колесо сильно б’ється, наприклад, об бордюрний камінь. В утворену щілинку між гумою і диском починає “труїти” повітря.
У будь-якому випадку результат один: якийсь час машина їздить на напівспущеному колесі. Що при цьому відбувається? Під вагою авто і без підтримки тиску всередині шина тою чи іншою мірою мнеться. Навантаження і знос починає брати не протектор покришки, а її боковини.
Неприємність тут не тільки в тому, що починають тертися об асфальт ті поверхні, які спочатку до подібного абсолютно не пристосовані. При такій експлуатації, крім іншого, абсолютно неправильно працює металевий корд в товщі гуми.
Напівспущене колесо надає набагато більший опір коченню, в порівнянні з цілим і надутим. Зрештою, крім зростання витрати палива, машину на ходу “тягне” в сторону, а її реакції на управління стають більш “розмазаними”. На великій швидкості з вини напівспущеного колеса можна втратити контроль над авто буквально на рівному місці. А в критичній ситуації — вже тим більше.
Так що, на напівспущеному колесі їхати взагалі не можна. В ідеалі його потрібно терміново підкачати і рухатися в напрямку найближчої шиномонтажної майстерні.Але буває, що насоса в машині немає. В цьому випадку слід критично оцінити ступінь втрати повітря покришкою. Якщо видно, що диск ще не чіпляється її внутрішньої сторони, на ній цілком можна проїхати з десяток кілометрів до місця ремонту — з мінімальною швидкістю, уникаючи різких поворотів і регулярними зупинками для візуального контролю стану.
Рух в такому режимі дає непоганий шанс, що гуму “не зажує” і вона буде придатна до подальшої експлуатації після відновлення герметичності. Якщо ж немає бажання так ризикувати — доведеться діставати запасне колесо.