Чи має сенс новій машині проходити ТО та міняти мастило після першої тисячі кілометрів

Багато продавців-консультантів при видачі нової машини настійно рекомендують своїм клієнтам відвідати дилерський центр відразу, як тільки на одометрі “намалюється” чотиризначне число. За їхніми словами, нульове технічне обслуговування (ТО) вкрай необхідно, а пропустити його — значить позбутися гарантії. Наскільки це твердження відповідає дійсності, і чи варто витрачатися на сумнівну заміну мастила.

Якщо хочете, щоб ваш залізний кінь служив вірою і правдою довгі роки, то ставтеся до нього максимально дбайливо з найперших кілометрів. Строго дотримуйтеся рекомендацій автовиробника, прислухайтеся до дилера, відкладайте грошики на так зване нульове технічне обслуговування… або останній пункт можна викреслити?

Для початку розберемося, що ж з себе представляє це найперше ТО, які роботи в нього входять.

Ключова операція — заміна моторного мастила і, зрозуміло, масляного фільтра. Крім неї, якщо вам попадуться добросовісні механіки, проводиться поверхневий огляд автомобіля: зокрема, перевірка тиску в шинах і стану експлуатаційних рідин.

Зазвичай, дилери закликають своїх клієнтів записуватися на нульове ТО, коли пробіг машини перевищить позначку в 1000 кілометрів. Хоча деякі компанії рекомендують приїжджати пізніше — ближче до 5000 км пробігу. Хтось, демонструючи свою надуману клієнтоорієнтованість, просить оплатити виключно витратні матеріали — мастило і фільтр. Інші, нічого не соромлячись, викочують повний рахунок, який включає “важку” роботу слюсаря.

Так чи варто віддавати, нехай і невеликі, але все ж гроші за кілька маніпуляцій? Тиск в шинах можна виміряти самостійно, як і перевірити рівні технічних рідин. А мастило… а що масло? Чи потрібно його взагалі міняти після першої тисячі кілометрів?

Дилери в один голос скажуть, що потрібно. Звичайно, у них, адже з місяця в місяць “горить” план. Щоб заробити, менеджери готові йти на будь-які хитрощі, намагаючись затягнути клієнта в сервіс. Від них можна навіть почути, що мастило, залите в двигун на заводі, здатне мало не “вбити” машину. Не кажучи вже про шантаж “не зробите ТО-0, позбудетеся гарантії”.

Насправді ж, щоб відповісти на питання, чи є сенс в заміні мастила на настільки дитячому пробігу, досить заглянути в сервісну книжку. Переважна більшість автовиробників не передбачає ніяких ТО-0. А раз регламенту немає, то про зобов’язання не може бути й мови, що б там не “співав” дилер. Хочете поміняти мастило — добре. А не хочете — спокійненько їздите до ТО-1, не переживаючи за гарантію.

З нульовим ТО, не прописаним в сервісній книжці, розібралися — це звичайні ініціативи, та додаткові гроші, реалізовані жадібними дилерами. Але якщо ви вирішили обійтися без нього, а кішки разом з жабами на душі все одно шкребуть, то приїжджайте раніше на ТО-1 — повноцінне регламентоване обслуговування з більш широким переліком робіт. Скажімо, не на 15 000 кілометрів, як велить автобудівник, а на 10 000. Гірше не буде.

Крім того, для власного спокою має сенс провести обкатку — експлуатувати машину на перших 1000-1500 кілометрів в щадному режимі. Тобто по можливості утриматися від зухвалих стартів і грубих зупинок, контролювати обороти, які не повинні перевищувати позначку в 3000.

Джерело





НЕ ПРОПУСТИ



ІНШІ НОВИНИ