У птахів зафіксували зворотний процес еволюції

Вчені з Кембриджського університету та Історико-природного музею Маастріха зафіксували у птахів процес зворотної еволюції. Про це повідомляє The Independent.

Фахівці провели повторний аналіз скам’янілого пташиного скелета віком 66,7 мільйона років, який виявили на голландсько-бельгійському кордоні ще у 1990-х роках.

Раніше вважалося, що рухливі дзьоби сучасних птахів, якими вони можуть рухати незалежно від голови, розвинулися зовсім недавно, і першими вони з’явилися у таких птахів, як страуси та ему, у яких були зафіксовані тільки верхні щелепи. Сьогодні приблизно 99 відсотків усіх птахів мають рухливі дзьоби.

У новому дослідженні виявилося, що рухливі дзьоби сформувалися ще до масового вимирання, яке знищило динозаврів. Це означає, що замість того, щоб подолати еволюційний розрив, страуси та ему «еволюціонували назад», щоб досягти більш простої конструкції дзьоба.

Для цього вчені використовували методи комп’ютерної томографії для ідентифікації скам’янілих кісток з піднебіння в порожнині рота раніше невідомого виду великого птаха під назвою Janavis finalidens. Ці тварини жили наприкінці епохи, коли існували динозаври, і були одними з останніх птахів із зубами. Розташування кісток показало, що у цієї істоти був рухливий дзьоб, який майже не відрізнявся за будовою від дзьоба сучасних птахів. Автори підкреслюють, що результати їхнього дослідження ілюструють розуміння ключової еволюційної особливості сучасних птахів.