Канадські вчені виявили нові мінерали у метеориті із Сомалі

Дослідники канадського Університету Альберти виявили у зразку з 15-тонного метеорита, знайденого в Сомалі, як мінімум два мінерали, які раніше не зустрічалися на Землі. Фахівці не відкидають можливості виявити третій мінерал.

Нові мінерали були названі елаліїт, на честь метеорита «Ель-Алі», та елкінстантоніт, на честь планетолога Лінді Елкінс-Тантон, яка очолить дослідницьку частину майбутньої місії НАСА з вивчення металевого астероїда «Психея».

За словами професора кафедри наук про Землю в Університеті Альберти Кріса Херда, метеорит був перевезений до Китаю у пошуках потенційного покупця, тому поки невідомо, чи вдасться отримати його зразки для наукових цілей.

«Ель-Алі» було знайдено у Сомалі у 2020 році. Він посідає дев’яте місце у списку найбільших метеоритів світу.

Раніше стало відомо, що житель Австралії Девід Хоул знайшов великий камінь, на який зреагував металошукач. Геологи з’ясували, що це рідкісний тип метеорита, знайдений зразок коштує в рази дорожче за золотий самородок аналогічної ваги.