Феномен в космосі: шість звичайних галактик раптово перетворилися в яскраві квазари

Астрономи з Університету Меріленду в ході спостереження за 6 галактиками зафіксували їх раптове і зовсім несподіване перетворення в найяскравіші квазари – одні з найяскравіших об’єктів у Всесвіті, повідомляє портал ScienceDaily.

Всі спостережувані галактики належали до типу LINER (Low-ionization nuclear emission-line region) – поширеного виду, що відрізняється середнім ступенем випромінювання. На них припадає близько третини всіх прилеглих до нас галактик.

«Що стосується одного з шести об’єктів, то спочатку ми подумали, що спостерігали випадкове руйнування, яке відбувається, коли зірка проходить дуже близько до надмасивної чорної діри і розривається на частини. Але пізніше ми виявили, що чорна діра, яка раніше перебувала в стані спокою, зазнає переходу, в результаті чого виходить яскравий квазар», – розповіла аспірант факультету астрономії і провідний автор дослідницької роботи Сара Фредерік.

Астрономи припускають, що виявили абсолютно новий тип активності чорних дір в центрах цих шести галактик LINER.

«Наші результати підтверджують, що галактики LINER можуть містити в своєму центрі активні надмасивні чорні діри. Але ці шість переходів були настільки несподіваними і драматичними, що, швидше за все, в цих галактиках відбувається щось зовсім інше. Ми хочемо зрозуміти, як така величезна кількість газу і пилу може раптово почати падати в чорну діру», – сказала Сара Фредерік.

Всі шість переходів спостерігалися протягом перших дев’яти місяців роботи каліфорнійського проекту автоматичної зйомки неба Zwicky Transient Facility (ZTF), який почав спостереження в березні 2018 року.

«Дивно, що будь-яка галактика може змінити свій вигляд в масштабі часу людини. Ці зміни відбуваються набагато швидше, ніж ми можемо пояснити за допомогою сучасної теорії квазарів», – заявила Фредерік.