У Тихому океані знайшли молодий підводний вулкан

На дні Тихого океану виявили молодий вулкан незвичайного для Землі типу. Він відрізняється невеликими розмірами і був сформований в результаті тектоніки плит менше трьох мільйонів років тому, повідомляють Діалоги з посиланням на Deep-Sea Research.

Відкриття зробили вчені з Університету Тохоку (Японія). Попередні обстеження океанського дна біля острова Острів Мінамі-Торісіма показали, що там може знаходитися якась невідома структура. Щоб перевірити дані, дослідники задіяли підводний керований апарат Shnkai, здатний занурюватися на глибину до 6500 метрів.

Виявилося, що на вказаній ділянці дійсно розташоване вулканічне утворення petit-spot. Це відносно новий для нашої планети об’єкт. Перший вулкан такого типу був виявлений тільки в 2006 році.

Вчені пояснили, що тектонічні плити Землі знаходяться в постійному русі. Занурюючись в мантію, вони починають згинатися, і в цих зонах іноді виникають тріщини – це і є вулкани.

Проаналізувавши склад магми біля острова Мінаміторі, фахівці з’ясували, що вона надходить з самої верхньої частини мантії – астеносфери. Саме з нею пов’язаний рух плит. Цікаво, що структури, які оточують вулкан, набагато старші за нього – їх вік коливається від 70 до 140 мільйонів років.