Життя на Землі могло з’явитися завдяки вмираючим зіркам

Вчені з Університету Джонса Хопкінса представили нову теорію про походження вуглецю в Чумацькому Шляху. За їхніми даними, цей елемент викидали в навколишній простір вмираючі зірки, повідомляє Nature Astronomy.

Автори досліджували безліч білих карликів, що входять в відкриті зоряні скупчення нашої галактики (групи до кількох тисяч об’єктів, утримуваних взаємним гравітаційним притяганням). Відомо, що це – залишки загиблих зірок.

В процесі еволюції світила поступово розширюються і перетворюються в червоних гігантів, а потім починають втрачати зовнішню речовину, поки не залишається одне ядро. Ці тьмяні, але масивні тіла і носять назву білих карликів.

Вчені розрахували їх масу і відновили останні фази їх життєвого циклу. Згідно з отриманими даними, вмираючі зірки виробляли атоми вуглецю в своїх надрах. Потім ця речовина мігрувала в зовнішні шари зоряної оболонки і разом із зоряним вітром розсіювалося в космосі.

Фахівці припустили, що саме таким шляхом вуглець опинився в протопланетному диску, з якого згодом сформувалися Сонце і планети нашої системи. Цей елемент має ключове значення для розвитку життя, тому питання про його походження залишається вкрай важливим для наукової спільноти.