Знайдено 17 кандидатів на роль Дев’ятої планети

Астрономи з США виявили 17 космічних тіл на околицях Сонячної системи, які можуть бути Дев’ятою планетою – гіпотетичним об’єктом, який до цих пір не вдалося виявити. На його наявність вказують зміни в орбіті деяких транснептунових об’єктів, повідомляє The Planetary Science Journal.

Транснептунові об’єкти розташовані за межами орбіти Нептуна. Раніше спостереження показали, що їх траєкторія дивно змінюється, як ніби на неї впливає гравітація невідомого великого тіла. Але всі пошуки цього тіла поки ні до чого не привели.

Теоретичні розрахунки показали, що Дев’ята планета повинна знаходитися в 250 астрономічних одиницях від Сонця (1 а.о. дорівнює відстані між Сонцем і Землею) – в 12-23 рази далі, ніж Плутон. Її маса в 5-10 разів перевищує земну.

Автори нового дослідження проаналізували тисячі знімків космічного телескопа TESS і виявили 17 раніше невідомих об’єктів, що рухаються в поясі Койпера. Ця область залишається майже недослідженою. Тепер вчені мають підтвердити існування знайдених ними тіл.

«Якщо хоч один з цих об’єктів-кандидатів виявиться реальним, це допоможе нам краще зрозуміти динаміку зовнішньої Сонячної системи і ймовірні властивості Дев’ятої планети», – зазначили автори наукової роботи.

Відзначимо, що, за однією з версій, Дев’ята планета може виявитися чорною дірою. Але її розмір не перевищує 4,5 сантиметрів.