Астрономи виявили планету-вигнанця розміром з Землю

Астрономи виявили в міжзоряному просторі планету-вигнанця, яку можна порівняти розмірами із Землею і Марсом. Свою знахідку вчені описали в статті, опублікованій в науковому журналі Astrophysical Journal Letters.

Кілька років тому вчені представили докази існування великого числа планет-вигнанців, що вільно рухаються в міжзоряному просторі і не прив’язаних до якої-небудь зірки. Однак виявлена ​​в сузір’ї Стрільця планета OGLE-2016 BLG-1928 – найменша з відкритих раніше. Подібні небесні тіла неможливо побачити за допомогою традиційних методів, оскільки вони не обертаються навколо свого сонця і тому не можуть бути виявлені за тінню, яку вони відкидають на інші зірки, а також не виділяють ніякого випромінювання.

Виявлений об’єкт астрономи змогли знайти завдяки методу «гравітаційного мікролінзування», що дозволяє визначити, наскільки сильно сила тяжіння планет-вигнанців викривляє світло від інших зірок, яке проходить повз них. Створені дослідниками моделі говорять про те, що маса OGLE-2016 BLG-1928 може бути середньою між масами Землі і Марсу.

Астрономи припускають, що такі вільно плаваючі планети могли утворитися зі щільного газу і пилу навколо зірок, а потім були викинуті зі своїх рідних планетних систем через гравітаційну взаємодію з іншими космічними тілами. Вони відзначають, що їх відкриття показало можливість виявлення планет-вигнанців за допомогою наземних телескопів і дозволить в майбутньому знайти десятки подібних небесних тіл.

Раніше астробіологи Коледжу Альбіон в штаті Мічиган (США) знайшли нове підтвердження того, що життя з’явилося на Землі в результаті падіння небесних тіл. Вони піддали зразки глікольальдегідів впливу ударного тиску, який можна порівняти з тиском, що виникає при падінні комети. Виявилося, що речовина, яка є попередником амінокислот і цукру рибози, зберігає структуру і цілісність навіть в таких екстремальних умовах. Це підтверджує теорію про те, що органічні речовини, необхідні для появи життя, могли потрапити на Землю разом з космічними тілами, «переживши» зіткнення з планетою.