Вчені виявили нову, надзвичайно яскраву комету

Минулого тижня три астрономи-любителі – один в Арізоні і два в Японії – виявили нову комету, яка отримала ім’я Machholz-Fujikawa-Iwamoto (C/2018 V1). За останні кілька днів її яскравість збільшилася в чотири рази. «Зараз вона світиться як розпливчаста зірка, восьма за величиною в сузір’ї Діва», – повідомляє Майкл Джагер з Австрії, що відобразив небесне тіло 11 листопада.

«Відкриття комети астрономами-аматорами – рідкісна подія в наші дні, тому що роботизовані програми з пошуку навколоземних об’єктів зазвичай фіксують їх першими. Мої вітання першовідкривачам», – сказав Джагер.

Судячи з усього, комета Machholz-Fujikawa-Iwamoto вперше відвідала внутрішні райони Сонячної системи. Зараз вона направляється до Сонця по параболічній орбіті, яка проходить просто всередині орбіти Меркурія. До Сонця (0,38 AU) вона наблизиться 3-4 грудня, а до Землі (0,67 AU) – 27 листопада.

Нові комети, подібні до цієї, досить непередбачувані. Вони можуть різко збільшити яскравість, обіцяючи приголомшливе видовище, і раптово згаснути, коли тендітні крижані відкладення вичерпаються під впливом сонячного тепла. Ніхто навіть не знає, чи буде видно комету неозброєним оком, але на даний момент це легка мета для телескопів.