Ефективний менеджмент для керівників. Олег Мальцев

В епоху 21 століття, професійні послуги є невід’ємною частиною світового ринку. Ними користуються як керівники бізнес систем, так і самозайняті люди, що належать до ділових кіл. Потрібність цих послуг визначається тим, що людина не може одночасно розбиратися у всіх галузях бізнесу, а відповідно не може впоратися з вирішенням різнопланових завдань.

Наприклад, адвокату необхідно провести велику угоду. Він розуміє, що перш за все необхідно забезпечити безпеку угоди та свою власну безпеку. Самостійно вирішити цю задачу він не в змозі, оскільки забезпечення безпеки не входить до переліку послуг, які він надає. Іншими словами – комплексний захист безпеки не лежить у сфері його впливу. Адвокат не проходив спеціальної підготовки з безпеки, якої охоронці навчалися роками, він професіонал тільки в своїй області.

У таких ситуаціях “розумні” адвокати звертаються за допомогою в охоронні структури й наймають охоронців. Перша проблема, яка виникає при спробі взаємодії адвоката з охоронцями – банально проста – не дивлячись на повний дилетантизм в забезпеченні безпеки, адвокат починає командувати своєю охороною. Звичайно, своїми безграмотними розпорядженнями адвокат ламає правильну схему забезпечення захисту, створює екстрену ситуацію, ставить під загрозу проведення операції, своє життя і життя найнятих ним охоронців.

Звичайно, наведений приклад – не найкращий. Однак він яскраво демонструє ситуацію в яку регулярно потрапляють люди, які не розуміють, що кожна людина, незалежно від роду діяльності, повинна розуміти суть того, що відбувається, замість того, щоб цілими днями безперервно займатися суто своїми справами. Наведена вище ситуація наочний приклад одного з найбільш неприємних факторів, які існують в нашій цивілізації: “Ми не однаково розуміємо, що відбувається”.

Інакше кажучи, кожна людина розуміє по-своєму. Зауважте, десинхронізація завжди відбувається тільки в силу існування у людини «своєї власної думки». Це цілком нормальний стан як для армій, де кожен вважає себе стратегом, бачачи бій зі сторони, так і для компаній. Але, якщо ви запитаєте такого стратега – як йдуть справи, то жоден з них не зможе дати чітку відповідь.

З цього випливає висновок: необхідно управляти тільки на базі фундаментального розуміння єдиної системи координат.

В цьому і полягає перший крок менеджменту для директора. Директор зобов’язаний пояснити своїм співробітникам, що на його ігровому майданчику їх суб’єктивна думка не має ніякого значення. Ймовірно, ваші співробітники прийшли працювати в вашу компанію як раз для того, щоб їхня думка нарешті почала мати значення. Всі ми знаємо, як легко зупинити незадоволену чимось людину, попросивши її обгрунтувати претензію. Обгрунтувати свою думку, пояснити суть питання, може далеко не кожен. Цьому мистецтву потрібно вчитися, вчитися і ще раз вчитися.

Власну думку може висловлювати тільки той, хто безперебійно дає результати. Ніяка інша думка значення не має (Генерал-лейтенант В.П. Свєтлов)

Як ви думаєте, в чому причина виникнення екстреної ситуації на підприємстві? Чому директор, який вважає, що вміє вирішувати задачі та заробляти гроші, не знає, як поступити в тій чи іншій ситуації? Зверніть увагу, ми часто спостерігаємо як фахівці потрапляють в область невідомого, яка називається «Я не знаю, що мені робити в цьому конкретному випадку». Ви ніколи не замислювалися, чому так відбувається? Відповідь проста – у директора просто немає досвіду, й він поняття не має як вирішуються подібні задачі.

Подивимося на такий стан справ з дещо іншого ракурсу. Якщо ми можемо пояснити запитаність охоронця на ринку професійних послуг тим, що бізнесмени розуміють необхідність забезпечити особисту безпеку, то чим пояснити наявність на ринку адвокатів? Ймовірно, їх потрібність пояснюється тим, що вони краще будь-якого тому, що вони краще директорів знають, як вирішуються спори. Отже, охоронець займається забезпеченням безпеки, адвокат вирішенням спорів, а директор займається всім по трохи.

21 століття – це століття галузі професійних послуг. Кожен директор повинен знати, до яких консультантів звертатися при виникненні тих чи інших питань, повинен розуміти, що бути професіоналом відразу в усіх галузях йому просто не під силу. Власне кажучи, спеціалізація і стала причиною загальної кризи. Переважна більшість людей є фахівцями вузьких напрямків, що належать до 20 століття. Таким чином, можна зробити висновок: 21 століття – це століття універсалізації.

Виходячи з цього, кожен директор повинен знати 3 періоди діяльності універсального співробітника:

1. Прихід в компанію й демонстрація результатів. На цьому етапі необхідно допомагати співробітнику швидко навчитися створювати результати. Для цього співробітник повинен робити тільки те, що має значення. Але, як ми вже з’ясували, у співробітника обов’язково є своя власна думка, яка і заважає стати результативним.

2. Реалізація себе – стаємо експертом.

3. Перехід на ступінь, де співробітнику вже довіряють самостійну діяльність.

Таким чином, на сьогодні успіх бізнесу залежить від професійного рівня консультантів, які співпрацюють з директором. Зверніть увагу – відмінний фахівець не шукає для себе постійну роботу, навпаки уникає точок опори, а практикує як консультант.

Є люди, які хочуть стати універсалами, але державна освіта такої розкоші не має. Однак, цю проблематику вирішує прикладна наука, яка була реставрована українським вченим, академіком УАН Олегом Вікторовичем Мальцевим, яка має у своєму розпорядженні вичерпний інструментарій для вирішування задач. Познайомиться з фундаментальними знаннями, методиками та технологіями прикладної науки, ви можете подивившись лекції онлайн або дистанційні курси на сайті Академії прикладних наук.





ІНШІ НОВИНИ