Що потрібно знати новачкам в ProZorro?

ProZorro – найбільша система електронних публічних закупівель в Україні. Вона об’єднує необмежену кількість торгівельних майданчиків, зокрема і prozoro market. Саме тут ви маєте можливість ознайомитись з закупівлями, які здійснює певна установа чи організація, та взяти участь у тендері. Проте, якщо ви новачок у цій справі, варто ознайомитись з певними деталями перш ніж брати участь у тендері.

Вивчіть ринок

Для новачків це дуже важливо. Вивчіть тендери вашої категорії, наскільки їх багато, хто замовники, з якими цінами виграють учасники.

Не забудьте також ознайомитися з відгуками на моніторинговому порталі DoZorro. Так ви зрозумієте, хто має позитивну репутацію серед закупівельників, а хто зарекомендував себе не кращим чином.

Тут все як в бізнесі: вивчаючи своїх потенційних замовників, ви вибираєте партнерів, тих, з ким зможете надійно і комфортно працювати. На деяких майданчиках всю вищевказану інформацію ви можете подивитися в “особистому кабінеті” учасника або ж запросити її у менеджера.

Дотримуйтесь вимог замовника

Здається, що може бути простіше? Проте, часто учасники не звертають уваги на, здавалося б, дрібниці, які в підсумку можуть мати ключове значення для результатів тендера.

Щоб виключити можливість дискваліфікації, готувати всі документи необхідно відповідно до вимог організатора закупівлі, а не так, як здається правильним учаснику. При цьому обов’язково враховувати, чи потрібна буде мокра печатка з датою або ж ЕЦП (електронний цифровий підпис),чи  запитує замовник оригінали і т.д.

Якщо ж щось в документації незрозуміло, потрібно не боятися ставити питання організатору тендера. Але робити це краще через майданчик, так система зафіксує відповідь.

Плануйте кожен етап

Багато учасників, побоюючись, що їх пропозицію побачать завчасно, подають її в останній момент. В результаті всі документи або частина з них не встигають завантажитися в систему.

Але така помилка може коштувати перемоги в тендері. Адже чим раніше постачальник завантажить в систему свою пропозицію, тим більше часу у нього буде на те, щоб все  перевірити, а також при необхідності виправити помилки.

Крім того, краще заздалегідь спланувати кожен етап подачі документів згідно зі списком вимог замовника. Наприклад, для отримання довідки або банківської гарантії необхідний час, це варто враховувати.

Продумайте стратегію

Особливо це актуально для закупівель, де кілька постачальників і призначається аукціон, в ході якого їм необхідно знизити початкову вартість. Тому дуже важливо заздалегідь вибудувати стратегію поведінки, а краще дві.

Одна повинна прогнозувати ваші дії, якщо ставка виявиться мінімальною і у вас буде право зробити наступний крок останнім. Друга, якщо ви в кінці списку, і необхідно відстежувати дії інших учасників.

Тут потрібно відразу зрозуміти, на скільки ви готові знизити початкову вартість, визначити для себе фінальну суму і прорахувати можливу вигоду від такої угоди. Це допоможе уникнути прийняття необдуманих рішень в процесі аукціону.

Як виграти в тендері, не дивлячись ні на що: досвід постачальника зі стажем

Якщо ви перший раз берете участь в тендері, не відмовляйтеся від допомоги менеджера майданчика, на якому будете працювати. А найкраще – пройдіть з ним всю процедуру закупівлі від початку до кінця.

Але навіть якщо результат не виправдав ваші очікування, не варто опускати руки. Спільно з менеджером проаналізуйте ситуацію і вирішіть, як будете діяти в наступний раз. Електронні закупівлі – саме та сфера, в якій досвід збільшує шанси на перемогу.





ІНШІ НОВИНИ