Вчені розповіли про терміни масштабного вимирання на Землі

Пермське вимирання виявилося наймасовішим за всю історію існування Землі. Фахівці нагадали, що це масштабне вимирання відбулося 252 млн років тому, і цей глобальний процес повністю змінив живий світ Землі і відкрив дорогу динозаврам. Автори нової наукової роботи підкреслили, що Пермське вимирання було нерівномірним, і живі істоти швидше вимирали в океані, на суші цей процес тривав досить довго.

За словами палеонтологів, останні дослідження знайдених скам’янілостей ще раз дозволили вченим підтвердити свої здогадки про те, що близько 252 млн років тому більше 85% морських мешканців вимерли всього за 100000 років. Для оцінки аналогічного процесу, що відбувався на суші, фахівці провели аналіз 588 знайдених скам’янілостей тварин, які населяли території Південної Африки. Вони також згрупували останки за віком для встановлення тимчасового проміжку існування тих чи інших видів.

Вчені відзначили, що далеко не всі живі істоти, що жили в той період часу, не змогли впоратися з глобальними змінами навколишнього середовища. Зокрема, в той час під загрозою повного зникнення не опинилися лістозаври, які комфортно себе почувають в той час, коли інші живі істоти вимирають. При цьому швидкість вимирання видів, що мешкали на суші, була в 10 разів нижче, ніж в океанах.