Вчені виявили найменшу мертву зірку у Всесвіті

Американські астрономи відкрили мертву зірку розміром не більше Місяця, і вона стала найменшою з тих, що відомі науці. Астрономи розповіли, що діаметр загиблої планети досягає 4280 км.

При цьому вчені нагадали, що діаметр Місяця на 805 км менший. Білий карлик отримав назву ZTF J1901 + 1458. Астрономи підкреслили, що цей об’єкт знаходиться досить близько від Землі – всього в 130 світлових роках. Також вчені відзначають, що білими карликами прийнято називати загиблі зірки, які свого часу втратили джерела термоядерної енергії. Як пояснили фахівці, навіть білі карлики продовжують випромінювати світло, але це відбувається тільки завдяки їх тепловій енергії, протягом декількох мільярдів років білі карлики повністю остигають.

Виявлена ​​зірка здивувала астрономів тим, що вона виявилась наймасивнішим карликом з тих, що відомі науці. Вага цієї зірки в 1,35 разів більше ваги Сонця, при цьому зірка має абсолютно крихітний розмір, що означає її велику щільність. І все ж вага недостатньо масивна, щоб під дією власної гравітації вибухнути як наднова, кажуть вчені. Білий карлик «застряг» буквально на кордоні потрібного показника, який становить 1,4 маси Сонця.