“Чорна смерть”, яка викосила третину населення Європи в період середньовіччя, прийшла з Уралу, – вчені

Пандемія чуми відома як “Чорна смерть” була завезена в Європу торговими шляхами із Середньої Азії та Західного Уралу.

До такого висновку прийшла міжнародна група вчених на основі біоінформатичного аналізу, йдеться у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

“Чорна смерть” – це пандемія чуми, яка пройшлася Європою, Азією та Північною Африкою в 1346-1353 роках.

В цілому від неї загинуло 60 млн людей – до третини населення тодішньої Європи.

Чумна паличка Yersinia pestis збереглася в декількох джерелах, що призвело до нових спалахів чуми в 1361 і 1369 роках.

Група дослідників з Норвегії, Франції, Італії та Великобританії створила карту геному п’яти штамів Yersinia pestis, знайдених у похованнях часів першої пандемії чуми у Франції, Бельгії, Нідерландах і Норвегії.

Проаналізувавши їх і зіставивши з історичними даними та аналізом вірусів з древніх європейських поховань, вчені прийшли до висновку, що чуму занесли торговці, які перевозили товари по торгових шляхах з Центральної Азії та Уралу.