Пояс астероїдів вперше знайшли в іншій зоряній системі

Вчені вперше виявили пояс астероїдів в іншій зоряній системі, розташованій на відстані 320 світлових років від Сонця. Її центром є зірка HD 141569A, повідомляють Діалоги.

Це молоде світило віком всього п’ять мільйонів років і масою в три рази більше сонячної. У нього є два «компаньйона» – червоних карлика.

Грунтуючись на останніх дослідженнях, вчені вважали, що навколо зірки обертається кілька кілець. Одне з них володіє радіусом в 44 астрономічних одиниці (одна а.о. – відстань між Землею і Сонцем), інше – 5-15 а.о.

Вчені вважають, що кільця сформувалися з залишків протопланетного диску. Вони виявилися розділені, так як між ними виникло інше космічне тіло. Ситуація, коли  планета, що формується, притягнула до себе частинки речовини, утворивши порожній «коридор» на своїй орбіті.

Диск навколо HD 141569A знаходиться на проміжному етапі еволюції, між протопланетною хмарою і скупченням космічного «сміття» на зразок поясу Койпера в Сонячній системі. Вивчаючи його, астрономи зможуть краще зрозуміти особливості зародження планетних систем.

Вони вже виявили спіралеподібні структури, що вказують на поточне формування планет. Ймовірно, в кінцевому підсумку вони досягнуть маси Юпітера.