У Чумацькому Шляху виявили блукаючу планету розміром з Землю

Більшість планет обертається навколо зірок, але деякі з нихзалишають зону тяжіння світила і відправляються дрейфувати у відкритому космосі. Знайти їх дуже складно, оскільки вони не випромінюють видимого світла. Але астрономи навчилися виявляти їх за допомогою мікролінзування.

Коли невидима блукаюча планета проходить перед зіркою, світло зірки «вигинається», проходячи через викривлений простір-час навколо небесного тіла. Іншими словами, планета діє як космічне збільшувальне скло.

Гравітаційне лінзування вимагає двох речей: віддаленого джерела світла, зазвичай це зірка, і ближчого об’єкта з достатньою масою, щоб діяти як лінза і відхиляти світло від джерела. За коливаннями можна дізнатися досить багато.

Вчені відзначили, що планети можуть покинути «рідну» зірку на самому початку формування планетної системи, коли тіла рухаються хаотично. Їх маса повинна складати 0,3 до 1,0 маси Землі.

Теоретичні дослідження показали, що в Чумацькому Шляху, ймовірно, існують мільярди або навіть трильйони вільно плаваючих планет. Вони могли відправитися в космічну «подорож» через ряд причин. Серед них: гравітація планет-гігантів, які виштовхують дрібні планети з їх орбіт, еволюція зірки-господаря, взаємодія між зірками в подвійних або потрійних системах і зоряних скупченнях.

Міжнародна група вчених оголосила, що виявила в Чумацькому Шляху планету-вигнанця, яку за розмірами можна порівняти з Землею і Марсом. Вона отримала назву OGLE-2016 BLG-+1928. Подія мікролінзування, яке дозволило її виявити, тривала всього 41,5 хвилини. За словами вчених, на таких планетах не може зародитися життя, але їх вивчення важливо для розуміння «механізмів» планетних систем.