Найдавніша і найтовстіша ділянка льоду на планеті може зникнути

На Північному полюсі існує ділянка арктичного льоду, яку називають «останнім крижаним покровом». Довгі роки вчені вважали, що ця найстаріша і товста ділянка льоду в Арктиці зможе пережити глобальне потепління. Багато експертів навіть сподівалися, що цей регіон допоможе відновити крижаний покрив в майбутньому. Однак нові дані говорять про зворотне.

Є речі, які існують тисячоліттями. Нам здається, що вони вічні і нічого не загрожує їхньому існуванню, хіба що людина.

В ході нового дослідження вчені використовували супутникові дані для вивчення крижаних арок біля протоки Нерса. Такі структури формуються сезонно і перешкоджають втраті льоду в цьому районі, тобто крижані маси просто не можуть спливати з Арктики по протоці. Однак зараз, як зазначають гляціологи, ці арки стали нестабільними.

За спостереженнями вчених, щороку крижані арки розпадаються на тиждень раніше. До зміни клімату така арка могла стояти до 250 днів, сьогодні ж вона руйнується вже через 100 – 150 днів.

Зникнення цієї крижаної зони матиме сильний вплив на навколишню екосистему в цій частині світу. Автори роботи, яка опублікована в Nature Communications, кажуть, що постраждають як білі ведмеді, так і «крижані» водорості, які постачають вуглець, кисень і інші важливі речовини в навколишнє середовище.

Витончення крижаних арок і наслідки цього – ще одне нагадування про ту шкоду, яка стоїть за глобальним потеплінням. Вчені відзначають, що швидкість втрати льоду відповідає деяким найгіршим сценаріям розвитку клімату, є побоювання, що арктичний лід може зникнути вже в 2035 році.