Кораблі, літаки, гаубиці і безпілотники: П’ять новинок озброєння, які чекає українська армія у 2022 році

Минулий, 2021-й, рік виявився відносно плодовитим в контексті озброєння української армії – Державне оборонне замовлення вдалося закрити майже на 100%, плюс були взяті на озброєння цікаві зразки зброї та техніки, розробка яких велась протягом кількох попередніх років.

Разом з тим, деякі позиції, які мали бути завершені у 2021 році, з різних причин були перенесені на 2022-й. Тому цей рік також обіцяє низку цікавих новинок. Їх і розглянемо.

Військово-транспортний літак Ан-178

У 2020 році Держпідприємство “Антонов” налагодило виробництво транспортного літака Ан-178 з повним імпортозаміщенням російських комплектуючих. Тоді ж в уряді заговорили про нові транспортні літаки для української армії і, як не дивно, цього разу слова з ділом не розійшлися.

11 грудня 2020 року Міноборони уклало контракт з ДП “Антонов” про закупівлю трьох Ан-178, а 3 березня 2021 року навіть внесло авансовий платіж за них.

Очікується, що перший з трьох літаків буде готовий у поточному році.

“Ми завершимо його збирання і передамо на льотні випробування в кінці першого кварталу. А в кінці 2022 року передамо на озброєння вже сертифікований літак Міністерству оборони”, – обіцяв очільник ДП “Антонов” Сергій Бичков влітку минулого року.

Що стосується самого літака, то Ан-178 вдвічі швидший за радянський Ан-26, який має замінити у Збройних силах України, а вантажів може перевезти втричі більше.

За потреби в Ан-178 можна загнати три броневика з екіпажами і за годину перевезти в будь-яку точку України. А три літаки можуть перекинути практично цілу роту з повним озброєнням.

Американські патрульні катери Island

Як відомо, у 2016 році була оголошено про створення в Україні так званого “москітного флоту”, за прикладом Швеції. Концепція передбачає швидке нарощування “дрібного” корабельного складу, який міг би швидко реагувати на всі виклики з моря і мав би достатній бойовий потенціал, а у той час будувати кораблі більшого класу (корвети, фрегати), які створюються не один рік. Частково склад поповнюється за рахунок іноземних засобів.

Зокрема, у вигляді безоплатної допомоги в Україну вже прибули чотири американські кораблі “Айленд” (Island), а у 2022 році очікується прибуття п’ятого засобу.

Це патрульні катери прибережної зони водотоннажністю 170 тонн, довжиною 33,52 метри, шириною 6,4 метри і осадкою 2,13 метри. Вони здатні розвивати швидкість від 9 до 29,5 вузлів (номінальна – 18 вузлів) і перебувати автономно в морі до 5 днів, проходячи відстань до 2307 миль.

Катери “Айленд” мають штатне озброєння у вигляді крупнокаліберного кулемету і автоматичних гармат з дистанційним керуванням.

Їх залучатимуть до захисту судноплавства, портів і морських комунікацій, патрулювання в межах виняткової морської економічної зони, забезпечення розгортання військ, посилення охорони морських ділянок державного кордону, прикриття конвоїв під час забезпечення перевезення вантажів в морі тощо.

Американські бойові патрульні катери Mark VI

У червні 2020 року Держдеп США затвердив продаж Україні 16 патрульних катерів Mark VI та пов’язаного з ними обладнання орієнтовно на суму 600 млн доларів. Згодом оголосили, що у другому півріччі 2021 року ВМС ЗСУ отримає перші два катери, однак ці терміни було зірвано. Наразі їх чекають у поточному році.

“У 2022 році Військово-морські сили України отримають щонайменше три патрульні катери типу Mark VI. Це може бути від трьох і плюс. Ми працюємо над тим, щоб знайти і ресурси, і все інше для того, щоб їх було більше”, – про це 4 січня заявила посол України у США Оксана Маркарова.

Ці катери призначені для патрулювання у річкових і прибережних водах. У порівнянні зі старими судами, які використовувались в США, Марк VI є більшим, більш життєздатним та краще оснащеним модернізованою зброєю, зв’язком, розвідувальною та локаційною системами.

Стандартне озброєння складається з двох дистанційних керованих артустановок Mk 38 Mod 25-мм та шести екіпажних кулеметів М2 0,5 дюймового калібру. При цьому, залежно від потреб місії, озброєння може складатись з кулеметів M240, міні- кулеметів M134 та гранатометів Mk 19 . Також планується монтувати керовані ракети типу Griffin BGM-176B.

Варто зазначити, що Mark VI – відносно нова американська розробка. Перші катери цього типу були прийняті на озброєння ВМС США лише у вересні 2015 року і наразі вони не перебувають на озброєнні жодної іншої держави, окрім США. Україна отримає ці катери в рамках військової допомоги від США.

Виготовлені в Україні безпілотники Bayraktar

12 грудня 2021 року радник керівника Офісу президента України Олексій Арестович на всю країну оголосив, що українсько-турецький завод з виробництва безпілотників, який зараз будується у Василькові Київської області, першу продукцію має дати до кінця 2022 року.

Раніше, у вересні 2021 року, лунали офіційні заяви, що на цьому заводі будуть виготовлятися, насамперед, турецькі безпілотники Bayraktar TB2, які вже взяті на озброєння Збройних сил України і наразі імпортуються з Туреччини.

В Україні безпілотники Bayraktar TB2 використовуються у двох стратегічних напрямках: війна на Донбасі і захист державного кордону з моря.

Сухопутна ескадрилья “Байрактарів” (Повітряні сили ЗСУ) призначена для ведення повітряної розвідки на Донбасі з можливістю за необхідності завдавати ракетних ударів як з самого дрона, так і з наземної артилерії за допомогою сигналу наведення з БПЛА. Варто зауважити, що озброєння “Байрактару” цілком може вивести з ладу важку бронетехніку, включно з танками.

Морська ескадрилья (Військово-морські сили ЗСУ) також здійснюватиме розвідку над узбережжям і територіальними водами України у Чорному та Азовському морях, плюс буде слугувати засобом навігації для протикорабельних комплексів “Нептун”.

Окрім цього Bayraktar TB2 розглядається, як ефективний засіб протидиверсійної оборони – проти спроб висадки на берег морського десанту і навіть проти катерів і кораблів малого тоннажу. Звісно, можливостей основної зброї Bayraktar TB2 (ракет вагою близько 24 кг з бойовою частиною у 10 кг) замало для того, щоб топити великі військові кораблі. Але вони цілком дозволяють вивести з ладу радіолокаційні системи корабля, знищити командний місток чи вразити пускові установки ракетного озброєння. Будь-що з цього призведе до виведення з ладу навіть найбільшого корабля противника.

Самохідна артилерійська установка “Богдана”

Ну і нарешті у 2022 році очікується взяття на озброєння та постачання у війська перспективної вітчизняної самохідної гаубиці “Богдана”, розробленої під стрільбу снарядами калібру НАТО.

Багатостраждальна САУ 2С22 “Богдана” калібром 155-мм розробляється на підставі спільного рішення Міністерства оборони України та публічного акціонерного товариства “Краматорський завод важкого верстатобудування” в рамках дослідно-конструкторської роботи за державним оборонного замовленням ще з лютого 2016 року.

Вперше прототип “Богдани” показали 14 липня 2018 року, а вже 24 серпня того ж року її можна було бачити під час військового параду на честь Дня Незалежності України. Спочатку передбачалося, що САУ “Богдана” піде у серійне виробництво у 2020 році, однак, через судові розборки між заводом-виробником і Міноборони на етапі випробувань, було втрачено кілька років.

Лише у 2021 році державні випробування було відновлено і спочатку у травні, а потім упродовж жовтня на державному випробувальному полігоні “Алібей” в Одеській області пройшли два етапи стрільб у межах випробувань дослідного зразка 155-міліметрової САУ 2С22 “Богдана”.

Точних термінів взяття на озброєння та початку серійного виробництва ніхто не називав, однак, враховуючи заяви Міноборони про “складну воєнно-політичну ситуацію в Україні, гостру необхідність у нарощуванні бойових спроможностей ЗСУ з метою протидії наявним викликам і загрозам національній безпеці” в контексті цієї розробки, можна сподіватися, що до кінця 2022 року проект таки буде завершено.

Що стосується самої установки, то САУ 2С22 “Богдана” виконана у натівському 155-мм калібрі. Вона має забезпечити дальність пострілу до 40 км звичайним снарядом та до 60 км завдяки застосуванню активно-реактивного боєприпаса.

Гаубиця встановлена на шасі КрАЗ-63221 та має спарену броньовану кабіну для розміщення обслуги бойової машини. Ствол 155-мм гармати з прогресивною нарізкою було виготовлено на Краматорському заводі важкого верстатобудування.

На “Богдані” також має бути встановлена цифрова система управління вогнем та автомат заряджання, що зробить її мобільною, швидкою і невразливою від зворотного вогню ворога.

Джерело

загрузка...




НЕ ПРОПУСТИ



ІНШІ НОВИНИ