Зникає цілий континент: вчені назвали причину

Вчені виявили, що з Південного полюса зникла величезна частина льоду.

За найскромнішими підрахунками, зникло 4000 кв.км Антарктиди (приблизно в п’ять разів більше, ніж площа столиці України).

Як відзначають дослідники, у всьому винна незвичайна, раніше невідома гаряча точка, яка «працює» на радіоактивних мінералах і нагрітій воді.

Вчені з British Antarctic Survey опублікували свої відкриття в виданні Scientific Reports. Також вони повідомили про місце, де утворюється неймовірна кількість геотермального тепла. Це джерело розтоплює лід над собою, що в свою чергу викликає сходження шарів льодовикового щита.

За словами полярних геологів, геотермальне тепло було результатом «радіогенних гранітоїдів» – розпечених радіоактивних брил і гарячої води, яка закипає в глибинах. Після розпалювання льоду вода стікає в порожнини, утворюючи там гігантські підлідні озера.

«Процес танення, який ми спостерігаємо, ймовірно триває тисячі, а може навіть і мільйони років. Він безпосередньо не сприяє зміні льодовикового покриву. Однак в майбутньому додаткова вода в крижаному шарі може зробити цей регіон більш чутливим до зовнішніх факторів, таких як зміна клімату », – розповів провідний дослідник Том Джордан.

Також вчені відзначили, що подібних джерел, про які не знає сучасна наука, може бути безліч.