В Туреччині знайшли найдавнішу в світі мозаїку

У Туреччині археологи під час проведення розкопок на кургані Ушакли виявили мозаїку віком близько 3500 років, яка вже найближчим часом офіційно може бути визнана найдавнішою в світі.

Про відкриття розповідає Daily Sabah. Мозаїку знайшли в центральній турецькій провінції Адана. Курган Ушакли розташований на території району Соргун. Перші польові дослідження тут були проведені в 2008 році, а в 2012 році стартували розкопки. Вони проводяться спільними зусиллями турецького Генерального управління культурної спадщини і музеїв, Університету Бозок і італійського Пізанського університету.

Тільки зараз археологам вдалося виявити артефакт, який, ймовірно, є найдавнішим в своєму роді. Дослідники розкопали досить добре збережену мозаїку розміром 3х7 метрів. Вона складається з 3147 каменів. Її вік попередньо оцінений не менше ніж в 3500 років. Однак вчені припускають, що мозаїка може бути ще старішою. Саме вік є головною її особливістю.

“Завдяки науковим дослідженням було встановлено, що знайдена мозаїка є першою в світовій історії, – каже Хусейн Чіфтчі, директор провінційного департаменту з питань культури і туризму. – Її форма також підтверджує це, оскільки вона досить примітивна”.

З цією думкою згоден і керівник розкопок Анаклет Д’Агостіно з Пізанського університету. За його словами, знайдена археологами мозаїка відноситься до 1500-х років до нашої ери. Автори відкриття впевнені в тому, що вона є найстарішою в світі. “Ми знаємо, що схожі мозаїки є в Греції, але ми вважаємо, що тутешня мозаїка старша, ніж вони”, – резюмує Анаклет Д’Агостіно.