Кістки людини, знайдені на півночі Іспанії, можуть переписати історію людства

Сенсаційна знахідка додає 1 млн. років до історії існування людини в Європі.

“Ми поки що не знаємо, до якого першого виду людини належали знайдені фрагменти”, – каже археолог Аврора Мартін, генеральний координатор Музею еволюції людини в Бургосі, на півночі Іспанії.

Кістки, знайдені наприкінці червня в печерах розкопок Сьєрра-де-Атапуерка недалеко від Бургоса, є “проривом, який допоможе переписати історію людини”, – додала вона.

“До 1994 року було відомо, що в Європі не було стародавніх видів людини до 500 000 років тому. Тепер ми говоримо про 1,4 мільйони років тому. Іншими словами, ми відсунули історію появи людей у ​​Європі на 1 мільйон років тому”, – пояснила вона.

“Нове відкриття – лицьові частини людини, виявлені влітку 2022 року, відносяться до періоду 1,4 мільйона років тому. Це відкриває перед нами нові двері та змушує ставити багато нових питань. Ми постараємося знайти на них відповіді, але всі вони будуть після досліджень”. Наразі ми не можемо дати відповіді”, – додала вона.

Місце розкопок в Атапуерці було виявлено під час залізничних робіт наприкінці 19 століття, а перші розкопки розпочалися 1976 року.

Однак прагнення вчених “переписати історію” викликає великі сумніви з тієї простої причини, що тоді доведеться викреслити з наукових тверджень горезвісну “теорію еволюції людини”, а наукова спільнота на це напевно не готова.