В Україні загострюється проблема єврономерів: авто неможливо утилізувати

26

В Україні найстаріші автомобілі в Європі. Середній вік українських авто виріс до 19 років. Одна з причин – ніде утилізувати непотрібні машини. Згідно з експертними оцінками, в країні знаходиться близько 2 млн машин на єврономерах і їх кількість зростає з кожним днем.

Про це повідомляється в матеріалі “Сегодня”. До того ж, старих автомобілів в Україну ввозять більше, ніж нових. З початку року в країну завезли авто на єврономерах 61,9 тис. б/у. Це на 86% більше, ніж в 2017 році.

Відзначається, що 27% автомобілів в Україні старші 30 років, 47% автомобілів віком від 10 до 30 років. Чим старіший автомобіль, тим більше шкоди навколишньому середовищу він приносить: в грунт потрапляють свинець, ртуть, машинне масло, залишки паливно-масляних речовин, іржі.

У 2013 році в Україні набув чинності закон про утилізацію транспортних засобів, згідно з яким в країні повинна була з’явитися мережа утилізаційних центрів. Планувалося, що держава буде відшкодовувати вартість утилізації підприємствам, для цього на всі нові автомобілі ввели утилізаційний збір. Але вже в 2015 році новий податок скасували через тиск автомобілістів і бізнесу, а система так і не запрацювала, хоча ліцензію на утилізацію авто в 2015 році отримали понад 280 підприємств по Україні.

Також в українців немає стимулу позбавлятися від старих машин. Наприклад, у Франції, якщо громадянин не здасть автомобіль на утилізацію, йому загрожує штраф 75 тис. євро і два роки ув’язнення. Норвежці платять $350 при покупці авто, гроші повертаються при здачі транспорту на утилізацію. У Німеччині виробник повинен використовувати не менше 95% матеріалів, які можна переробити. А в Україні старий автомобіль, в кращому випадку, розбирають, щось здають на металобрухт, а з шин роблять клумби або облаштовують ними дитячі майданчики.

В Україні за основу 13 липня прийняли законопроект №8487, який значно знижує вартість розмитнення автомобілів. Причому, чим новіше машина, тим менше за неї доведеться заплатити. Для прикладу, якщо раніше за авто з двигуном внутрішнього згоряння 2 тис. куб. см, віком 5 років і вартістю 5 тис. євро при розмитненні потрібно було віддати 5,5 тис. євро, за новими правилами – всього 2,6 тис. євро.

Джерело




ІНШІ НОВИНИ