Вчені зробили відкриття, яке перевернуло уявлення про стародавнє життя на Землі

Фахівці Університету Саскачевану (Канада) знайшли стародавні тунелі, які прорили багатоклітинні організми, що жили на дні океану півмільярда років тому. Раніше передбачалося, що в цей період під водою не було кисню, необхідного для життя безхребетних, повідомляє Science Alert.

Вчені вивчили зразки порід, зібрані на півночі-заході Канади в горах Маккензі. У каменях вони виявили що нори діаметром від 0,5 до 15 міліметрів, перетинають один одного. На думку фахівців, вузькі тунелі виконали поліхети (черви), а великі – хижаки, які полювали на дрібних тварин.

Найцікавіше, що сліди черв’яків відносяться до кембрійського періоду, який почався 541 мільйон років тому і закінчився 485 мільйонів років тому, приблизно за 270 мільйонів років до появи перших динозаврів. Початок цього періоду вчені умовно назвали кембрійським вибухом – в палеонтологічному літописі збільшується кількість викопних останків живих істот, зокрема, хордових, членистоногих, однозначно впізнаваних молюсків і голкошкірих. Вчені вважали, що останки тварин добре збереглися, тому що занурювалися на дно океану, де був відсутній кисень. Однак нові результати показують, що таке уявлення слід переглянути.