На орбіті Юпітера виявили аномальний астероїд

Вчені виявили в Сонячній системі аномальний астероїд, який своїм зовнішнім виглядом більше нагадує комету. Йому присвоїли назву 2019 LD2. Він обертається в групі Троянських астероїдів на орбіті Юпітера.

Незвичайний об’єкт вперше привернув увагу астрономів на початку червня 2019 року, коли система оповіщення про астероїдний удар Землі Гавайського університету (ATLAS) зафіксувала слабкий сигнал. Він виходив з Троянської групи, повідомляє Science Alert.

Деякий час по тому вченим вдалося зробити знімки астероїда. Виявилося, що за ним тягнеться слабкий, але виразно помітний «хвіст». Така особливість характерна для комет, але серед астероїдів, що обертаються навколо Юпітера, раніше нічого подібного не спостерігалося. Астрономи вважали, що це фізично неможливо.

Група Троянських астероїдів налічує кілька тисяч об’єктів. Одна група (що включає 2019 LD2) обертається перед Юпітером, інша – позаду, в околицях точок Лагранжа. У цих точках об’єднується гравітація двох великих тіл, Юпітера і Сонця, що створює локальну ділянку гравітаційної стійкості.

Вважається, що Троянські астероїди зібралися навколо Юпітера близько 4 мільярдів років тому, коли планети Сонячної системи мігрували в свої нинішні положення. Газовий гігант надав внутрішнім планетам «послугу», притягнувши до себе потенційно небезпечні об’єкти.

Але та ж теорія свідчить: якщо астероїди спочатку і містили лід, то за такий довгий термін він повинен був повністю зникнути. Приклад 2019 LD2 показує, що це не так – він явно містить великі запаси льоду, які до сих пір випаровуються з його поверхні у вигляді «хвоста».

Можливо, льодовики ховалися під твердим зовнішнім шаром, який тріснув після зіткнення з іншим космічним об’єктом. Вчені мають намір з’ясувати склад викидів астероїда. Ймовірно, це допоможе пояснити його феномен.