Розгадана таємниця масового поховання доколумбової епохи

Команда вчених Смітсонівського університету розвіяла міф, що вважався істиною протягом півстоліття. Він був пов’язаний з масовим похованням доколумбової епохи в Панамі, повідомляє Science Alert.

Останки людей виявив в 1954 році археолог Семюел Лотроп. В ході розкопок були вилучені 202 скелета, датовані 550-850 роками нашої ери.

Вивчивши кістки, Лотроп прийшов до висновку, що аборигени піддавалися тортурам і загинули від насильницької смерті – їх приносили в жертву, обезголовлювали, навіть розрізали на частини. Вчений дійшов висновку, що корінне населення Панами відрізнялося крайньою жорстокістю.

Ця думка вважалася вірною до тих пір, поки сучасні дослідники не провели повторний аналіз. Вони взяли 77 скелетів, а також вивчили архівні документи, записи та фотографії з місця розкопок.

Висновок виявився такий: криваві картини, намальовані Лотропом, не відповідають дійсності. Переломи і травми кісток, на які він звернув увагу, виявилися прижиттєвими і практично зажившими. Відкриті роти – наслідок природного процесу розслаблення м’язів після смерті.

Археолог також зазначив безладне положення тіл і пояснив це тим, що багатьох людей ховали заживо. Але сучасні вчені прийшли до іншого висновку – стародавні жителі Панами часто ховали важливих людей у ​​тимчасових могилах, а потім переносили до місця постійного спочинку. Саме через повторні похорони останки і розташовані так незвично.

Автори дослідження підкреслили, що не знайшли доказів масових людських жертвоприношень і кривавого насильства в Панамі доколумбових часів.