Вчені: надзвичайно потужний спалах спустошить сусідні планети

Телескоп Хаббл виявив надзвичайний спалах на червоному карлику. За своєю потужністю він перевершує всі спалахи, які вчені коли-небудь спостерігали на Сонці.

Подію виявили в рамках програми HAZMAT: її назва розшифровується як «Населені зони і зміна активності червоних карликів класу М з часом». HAZMAT організована для вивчення зірок на різних етапах їх життєвого циклу, і спостереження за ними в ультрафіолетовому спектрі, а також для визначення потенційно населених зон навколо маломасивних зірок.

Надзвичайні спалахи характерні для молодих червоних карликів. Їх потужність в сотні разів більше, ніж у спалахів на старих зірках. Спалах, який виявили вчені, настільки потужний, що радіаційне випромінювання від зірки спустошить всі потенційно населені планети поруч з нею і знищить їх атмосфери.

«Але це не означає кінець світу для всієї планети», – говорить Євгенія Школяр, одна зі співавторів відкриття. На думку вченого, життя на екзопланеті може кардинально відрізнятися від земної, і зоряний спалах їй не зашкодить. «Тим більше, атмосфера може відновитися за якийсь час. Умови (на планеті після спалаху – ред.) будуть важкими, але я б не говорила про повну стерильність», – впевнена Школьник.