У Всесвіті виявлено «секретний інгредієнт» життя

Команда вчених з Австралійського національного університету (ANU) під керівництвом доктора Роланда Крокера знайшла пояснення загадкового космічного явища, яке уповільнює процес утворення зірок.

Дослідження опубліковане в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, а коротко про неї розповідається на сайті ANU. Дослідники вивчили природу космічного явища, завдяки якому підвищується ймовірність зародження і розвитку життя.

Йдеться про особливий механізм, “секретний інгредієнт”, за допомогою якого зірки протидіють впливу гравітації. Це уповільнює процес зореутворення.

“Якби цей процес відбувався швидко, то всі зірки були б об’єднані в масивні кластери, – пояснює Роланд Крокер. – Але в цьому випадку потужні вибухи наднових і інтенсивна радіація, ймовірно, “стерилізували” б всі планетні системи, запобігаючи виникненню життя”.

Дослідження показало, що ультрафіолетове і оптичне випромінювання від молодих і масивних зірок проникає в газ, з якого вони нещодавно сформувалися. Воно також потрапляє в космічний пил, який розсіює інфрачервоне випромінювання.

В результаті виникає тиск, який і допомагає зіркам протидіяти гравітації. Це явище характерне для галактик і зоряних скупчень, в яких знаходяться великі обсяги газу і пилу. Чим більше їх об’єм, тим повільніше відбувається зореутворення.

До числа таких галактик, наприклад, вчені віднесли наш Чумацький Шлях. Він формує в середньому дві нові зірки щороку. За словами доктора Крокера, розрахунки показали, що це явище встановлює верхню межу того, як швидко зірки можуть утворитися в галактиці або гігантській газовій хмарі.