Вчені заявили, що майже знайшли загадкову дев’яту планету

Палеонтологи отримали детальні фотографії тих ділянок неба, де повинна знаходитися загадкова гігантська дев’ята планета Сонячної системи.

Астроном Майкл Браун заявив, що якщо планета дійсно існує, то з ймовірністю в 80% вченим вдасться знайти її на цих знімках, повідомляє Alter Idea.

“Нам вперше вдалося провести всі сім повноцінних днів спостережень. Мені чомусь здається, що якщо ми коли-небудь знайдемо “планету ікс”, вона буде ховатися саме в цьому наборі даних. Він покриває приблизно 85% тієї області неба, де вона повинна знаходитися. Якщо там дійсно щось є, шанси на відкриття планети становлять 95%”, – зазначив учений.

На початку січня 2016 року відомий планетолог Майкл Браун оголосив про те, що йому вдалося обчислити положення загадкової “планети ікс” – дев’ятої планети Сонячної системи, віддаленої від Сонця на 41 мільярд кілометрів і приблизно в десять разів важчої за Землю.

Завдяки величезній відстані до цієї планети – один оборот навколо Сонця “планета ікс”, за оцінками вчених, робить за 15 тисяч років – поки невідомо, де вона знаходиться.

Крім того, у фахівців немає ніяких доказів існування небесного тіла крім дивного характеру руху цілого ряду карликових планет і астероїдів в поясі Койпера.
Відома лише приблизна орбіта цього об’єкта, нахилена відносно площини обертання інших планет на 30 градусів. Зараз вчені змагаються в тому, хто першим встигне виявити її або довести, що знахідка Брауна не існує.

Поки пошуки “планети ікс” не принесли успіхів – Брауну і його “конкурентам” вдалося лише обмежити зону пошуку. Кілька інших вчених засумнівалися в її існуванні, зазначивши, що її наявність внесла б нестабільність в поведінку вже відкритих світів в поясі Койпера, де знаходиться ця гіпотетична гігантська планета.

Рік тому Браун отримав можливість приступити до пошуків “планети ікс” за допомогою телескопа Субару на Гавайських островах. Його керівництво дозволило вченим безперервно спостерігати за її імовірною орбітою протягом майже тижня.

Перші спроби отримати ці знімки закінчилися невдало, так як вченим заважала негода і неполадки в роботі самої обсерваторії. За словами Брауна, на поточному тижні спостереження завершилися успішно.

Зараз його команда намагається знайти сліди дев’ятої планети на тих знімках, які їм вдалося зібрати за цей час. Дослідник висловив здивуванням тим, що сесія спостережень закінчилася так успішно – йому довелося закупити додаткові диски для запису всього масиву даних.

“Нашою головною проблемою, як я побоююся, стане сам Чумацький Шлях. Його стрічка частково заходить в зону наших пошуків, а там знаходяться тисячі зірок. Їх сяйво виявилося настільки яскравим, що ми навіть не намагаємося шукати “планету ікс” в цій частині неба”, – продовжує вчений.

При цьому Браун впевнений в тому, що їх передбачення вірні і що п’ята гігантська планета Сонячної системи повинна перебувати в цій області неба. Як зазначив планетолог, останні статистичні розрахунки говорять про те, що “планета ікс” існує з вірогідністю в 99,8%.

За словами Брауна, не існує адекватних альтернативних пояснень тих аномалій в поведінці карликових планет в поясі Койпера, які спочатку змусили планетологів задуматися про існування дев’ятої планети.