Японські вчені знайшли воду в космосі

Проаналізувавши дані, зібрані космічним інфрачервоним телескопом Akari, японські вчені-астрономи з упевненістю припускають, що виявили хімічно зв’язану воду на безлічі астероїдів в Сонячній системі.

«Акарі» – космічний телескоп, який працював з 2006 по 2011 рік в інфрачервоному діапазоні. Його основним завданням було складання високоточної інфрачервоної карти неба. Вивчення астероїдів Сонячної системи, в загальному, метою місії не було, але вони періодично потрапляли в поле зору.

У числі властивостей води є здатність утворювати специфічний клас речовин – гідрати, в яких вода перебуває або в «готовому вигляді» – як H2O, або як гідроксильна група – OH, і виділяється при нагріванні. Це можуть бути гідрати різних речовин, причому для їх утворення зазвичай не потрібні екстремальні умови.

Гідрати поглинають електромагнітне випромінювання з довжиною хвилі 2.7 мікрометра, тому смуга поглинання на цьому місці служить надійним індикатором їхньої присутності. На жаль, ми не можемо спостерігати її з Землі – випромінювання на цій частоті повністю екранується водяною парою, яка в атмосфері є завжди і всюди. А ось подивитися на цю картину з космосу можна.

Об’єктами вивчення «Акарі» стали 66 астероїдів. Спостереження виявили поглинання, яке було приписане гідратованим мінералам для 17 астероїдів класу С. Вчені і раніше підозрювали, що такі астероїди, які здаються темними в оптичному діапазоні, багаті водою і органічними речовинами, але нинішні спостереження за допомогою AKARI є першими, які безпосередньо підтверджують присутність гідратованих мінералів на цих астероїдах.