Вчені виявили універсальний засіб проти раку

Вчені Інституту дослідження раку (Лондон) протестували новий засіб від раку, який виявився ефективним в лікуванні різних форм злоякісних пухлин.

Відповідна стаття опублікована в Lancet Oncology.

У клінічному випробуванні тізотумаба-ведотіна взяли участь 147 пацієнтів для оцінки вигоди і ризику розвитку побічних ефектів. Препарат відіграє роль «троянського коня», безперешкодно проникає всередину ракових клітин і вбиває їх.

Результати дослідження показали, що нова терапія ефективна проти раку шийки матки, сечового міхура, яєчників, ендометрія, стравоходу і легенів. При цьому стан стабілізувався у 27 відсотків хворих з раком сечового міхура і у 7 відсотків з раком ендометрія.

Серед ускладнень, що виникли, дослідники називають діабет другого типу, запалення слизової оболонки і лихоманку. Більш низькі дози препарату пом’якшили побічні ефекти, проте деякі пацієнти скаржилися на носову кровотечу, нудоту, втому і інші симптоми.

При цьому вчені вважають, що препарат довів свою відносну безпеку, і планують приступити до наступної фази клінічних випробувань з включенням інших типів раку, зокрема пухлини кишечника і підшлункової залози.

Тізотумаб-ведотін  – це препарат, що складається з моноклонального антитіла і монометілаурістатіна Е – цитотоксину, що сприяє знищенню патогенних клітин.

Моноклональні антитіла специфічно зв’язуються з органічними речовинами на поверхні клітинної мембрани, наприклад, з факторами згортання крові. Хоча фактори згортання крові знаходяться на поверхні більшості клітин організму, в пухлинах вони сприяють неконтрольованому зростанню злоякісної тканини.