У Місяць врізався величезний метеорит

Тепер, після аналізу даних, з’ясувалося, що спалах був викликаний падінням метеорита на супутник Землі.

Стаття про цю подію опублікована в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Повне місячне затемнення відбувається, коли Місяць повністю заходить в тінь Землі. Місяць стає червоним в результаті розсіювання сонячного світла в земній атмосфері. Ці події регулярно спостерігаються як астрономами, так і широкою публікою. Але затемнення 21 січня 2019 року відрізняється від всіх попередніх.

На початку події ніяких незвичайних явищ помітно не було. Але в 4:41 за Гринвічем, якраз коли місячну поверхню повністю закрила тінь Землі, астрономи-любителі помітили спалах світла на супутнику. Згідно з численними повідомленнями очевидців, спалах був досить яскравим, щоб його можна було побачити неозброєним оком.

На відміну від Землі, у Місяця немає атмосфери, яка захищає його від метеоритних бомбардувань. Тому навіть невеликі астероїди врізаються в його поверхню. Оскільки ці удари відбуваються з величезною швидкістю, породи миттєво випаровуються в місці удару, піднімаючи стовп частинок різного розміру. Світло від Сонця ( те, що обумовлює червоний колір Місяця) розсіюється на цих частках, в результаті чого ми бачимо короткочасні спалахи.

У нещодавно опублікованій статті, яка описує подію, що відбулася, використовуються дані з телескопів MIDAS (Moon Impacts Detection and Analysis System), які аналізують метеоритну активність на Місяці. Відеозапис з MIDAS зафіксував момент удару. Спалах після падіння тривав 0,28 секунди. І це перший випадок, коли вченим вдалося зняти спалах від падіння метеорита на Місяць під час повного затемнення.

Телескопи MIDAS спостерігали ударний спалах на декількох довжинах хвиль. В результаті аналізу вчені прийшли до висновку, що метеорит, який врізався в місячну поверхню, мав масу близько 45 кілограмів, а його розмір у поперечнику становив від 30 до 60 сантиметрів. Але завдяки високій швидкості – приблизно 61 тисяча кілометрів на годину – це небесне тіло викликало спалах, який можна було спостерігати неозброєним оком.

Вчені оцінюють енергію зіткнення в півтори тонни в тротиловому еквіваленті. Цього достатньо для утворення кратера діаметром до 15 метрів. Викинуте сміття, за оцінками, досягло пікової температури в 5400 ° C – приблизно такої ж, як на поверхні Сонця (5507 ° C).