В Австралії знайшли останки динозавра, прикрашені дорогоцінними каменями

Іноді палеонтологи розкопують воістину дивні останки стародавніх істот – наприклад, в Австралії були знайдені кістки динозавра з частинками дорогоцінних каменів. Вивчивши останки, які виблискували синім і зеленим кольором, вчені прийшли до висновку, що протягом мільйонів років вони природним чином були прикрашені ювелірним каменем, опалом. Деякий час кістки пролежали в музеї, і тільки через десятки років були ретельно вивчені – виявилося, що крім свого незвичайного забарвлення, вони особливі тим, що належали раніше невідомому виду динозаврів.

Скам’янілості стародавньої істоти були знайдені в далекому 1984 році, в невеликому австралійському містечку Лайтнінг-Рідж. Людиною, яка виявила кістки, був добувач опалу Роберт Фостер, який працював на глибині 10 метрів, під полем під назвою Sheepyard, або «Овечий двір». Довгий час прикрашені камінням кістки знаходилися в австралійському музеї в Сіднеї, але недавно сім’я Фостер здала останки в Австралійський опаловий центр, де вони і були ретельно вивчені.

Для аналізу кісток учені використовували комп’ютерний томограф, який показав, що кістки належали раніше невідомому динозавру. Йому дали назву Fostoria dhimbangunmal – згодом палеонтологи розкопали останки ще чотирьох особин. На їхню думку, вони були об’єднані в стадо, тому і загинули в одному і тому ж місці і добре збереглися.

Вважається, що виявлені динозаври жили близько 100 мільйонів років тому, в середині крейдяного періоду. Вони були травоїдними, і добували їжу стоячи на двох задніх кінцівках – їх зріст цілком дозволяв їм їсти листя дерев. Регіон, в якому вони жили, на даний момент безплідний, але в середині крейдяного періоду на цій території були річки, лагуни і безліч рослинності.