В надрах Землі знайшли древній океан

В надрах Землі ховається величезний океан, який містить стільки ж води, скільки і всі наземні водойми разом узяті.

Він утворився через те, що протягом мільярдів років в глибинні шари потрапляла насичена вологою кора морського дна, повідомляє Nature.

Вчені давно прийшли до висновку, що життя на нашій планеті виникло завдяки тектонічній активності. Рух континентів, занурення і спливання літосферних плит допомагають підтримувати стабільно сприятливу температуру, а також впливають на склад повітря і води.

Але коли мантія Землі почала взаємодіяти з поверхнею, довго залишалося невідомим.

Останнє дослідження вчених Інституту геохімії та аналітичної хімії РАН показало, що це могло статися незабаром після виникнення планети.

Фахівці зробили таке відкриття, вивчивши зразки найдавніших порід – вони збереглися в східній частині ПАР.

За їхніми даними, океанічна кора поступово опускалася в глиб мантії і руйнувалася, але не повністю. Мінерал олівін, стійкий до екстремальних середовищ, зберігався у відкладеннях у вигляді мікро-кристалів.

Ці кристали вчені згодом знаходили в складі вулканічних порід, які можна зустріти в найдавніших зразках земної кори.

Російські вчені витягли кристали з порід, вік яких перевищував 3,3 мільярда років, і виміряли частки води, церію та ізотопів водню.

Виявилося, що в зразках наявний надлишок води – отже, підземні водойми існували в надрах планети вже в ту епоху.

Ймовірно, вони почали формуватися майже відразу після народження планети, в перший мільярд років її існування.