Півмільярда років тому Канаду населяли хижі «Ктулху»

Палеонтологи з Королівського музею Онтаріо і Університету Торонто виявили в Канаді останки хижого членистоногого, схожого на монстра Ктулху з всесвіту письменника Говарда Філліпса Лавкрафта, повідомляє журнал Лондонського королівського товариства Proceedings of the Royal Society B.

Знахідка зроблена в сланцях Берджес, розташованих в Скелястих горах (провінція Британська Колумбія). Це місце відоме палеонтологам з 1909 року і вже більше ста років приносить безліч незвичайних відкриттів: сланці зберегли скам’янілості кембрійського періоду палеозойської ери, яким близько 506 млн років.

Камброрастер – так назвали істоту – з класу дінокарід (в перекладі з грецького – «жахлива креветка») досягав в довжину 30 см – величезні розміри для кембрію. Вона також мала кігті, паралельно розташовані ряди яких нагадують граблі.

«Ми вважаємо, що камброрастер, ймовірно, використовував ці кінцівки, щоб просівати осад і ловити здобич, яка ховалася в ньому,  в «мережу», утворену рядами гачкуватих шипів», – додав керівник експедиції доктор Жан-Бернар Карон.

Добре збережені скам’янілості «жахливих креветок» допомогли дослідникам реконструювати знайдених істот з безпрецедентною точністю. Велика кількість викопних останків дозволили пролити світло на екологію періоду Кембрійського вибуху – часу появи практично всіх типів живих істот.

«Завдяки аж ніяк не примітивним дінокарідам ми знаємо, що ще на самому початку становлення складних екосистем ранні представники типу членистоногих стрімко поширювалися, щоб освоїти широкий спектр екологічних ролей», – зазначив керівник дослідження, співробітник Університету Торонто Джозеф Мойсюк.

Вченим також вдалося виявити неподалік від місця розкопок недосліджену ділянку, на якій вони розраховують знайти нові види істот кембрійського періоду.