Своєрідні «чужі»: в кримській печері знайшли невідомі науці мікроорганізми

У Криму, в печері «Таврида» вчені знайшли невідомі науці мікроорганізми.

Про це розповів голова ради Російського союзу спелеологів, старший викладач Кримського федерального університету імені В. І. Вернадського Генадій Самохін.

Відзначається, що спелеологи виявили в печері тонку кірку унікальних фосфатних мінералів, які пронизані живими організмами – бактеріями. «Це такі своєрідні «чужі». Звідки ці бактерії взялися, ще потрібно з’ясувати. Взяті проби і проведені аналізи поки не дали жодної відповіді», – сказав Самохін. За його словами, для вивчення бактерій до Криму спеціально прилетить група мікробіологів з Уральського відділення РАН. Спелеолог підкреслив, що до кінця серпня планується відновити дослідження печери, тимчасово припинене через будівництво траси «Таврида». Для цього в печері відкриють новий вхід.

Влітку минулого року при будівництві траси «Таврида» в районі селища Зуя в Білогірському районі Криму виявили карстову порожнину довжиною більше кілометра. Спелеологи знайшли там останки стародавніх хижаків і інших тварин. Вивченням печери займаються комплексні експедиції, до складу яких входять представники різних областей науки – спелеологи, палеонтологи, археологи, палеоботаніки, фахівці з радіоізотопному датування.