Навколо Чумацького Шляху виявили 19 галактик без темної матерії

Вчені з Китаю виявили в околицях Чумацького Шляху кілька карликових галактик, позбавлених темної матерії. Їх існування спростовує загальноприйняті уявлення про закони космосу, повідомляють Діалоги з посиланням на Nature Astronomy.

Астрономи звернули увагу, що 14 таких галактик знаходяться в пустельних куточках, далеко від інших зоряних скупчень і хмар речовини.

Вважається, що велика частина Всесвіту складається з темної матерії, невидимої і невловимої, але відіграє дуже важливу роль. Так, саме вона надає галактикам величезну масу і не дозволяє зіркам розлетітися по космічному простору.

В ході нового дослідження співробітники Національної астрономічної обсерваторії в Пекіні вивчили 324 карликових галактики, розташованих порівняно недалеко від Чумацького Шляху. Виявилося, що в 19 з них темна матерія або зовсім відсутня, або її так мало, що телескопи не можуть уловити її ознаки.

Більшість з них, як уже згадувалося, розташовується в стороні від інших об’єктів. Так що теорію, що темна матерія могла «перетекти» в сусідні галактики, автори дослідження відкинули відразу.

Відкриття показує, що наявність темної матерії, можливо, не є обов’язковою умовою для формування всіх галактик. На даний момент астрономи перевіряють дані, щоб виключити можливість помилки, і шукають інші аномальні зоряні скупчення.