Ембріони віком 609 мільйонів років розкрили таємницю еволюції

На півдні Китаю виявили скам’янілі ембріони найдавнішої істоти, раніше невідомої науці. Їх вік оцінили в 609 мільйонів років, повідомляють Діалоги з посиланням на University of Bristol.

Розмір деяких останків не перевищує 0,5 міліметра. Але вони надзвичайно добре збереглися. Використовуючи мікроскопи, вчені змогли розглянути навіть окремі клітини.

Відкриття розширило уявлення палеонтологів про еволюцію життя на Землі. Істоту, яку назвали Caveasphaera, віднесли до едіакарського періоду – епохи появи перших багатоклітинних організмів.

Новий вид, на думку вчених, також був багатоклітинним. Скам’янілості були на стадії розвитку ембріонів і нагадували зародки коралів і морських зірок. Деякі з них складалися всього з двох клітин, інші були більшими. Але останків дорослих особин палеонтологи так і не знайшли.

«Представники виду Caveasphaera сортували свої клітини під час розвитку ембріонів точно так же, як сучасні тварини і люди. Але у нас немає доказів того, що ці ембріони перетворилися в більш складні організми», – пояснили автори наукової роботи.

Вчені не змогли визначити, ким був Caveasphaera: твариною чи рослиною. Але знахідка показує, що живі істоти освоїли важливий етап еволюції – ембріональний розвиток, який допомагає «будувати» різні типи тканин і органів – ще 600 мільйонів років тому, задовго до того, як виникли відомі нам водні та сухопутні створення.