На Землі знайшли пил зірок-червоних гігантів

Всі речовини і породи на Землі складаються з матерії, яка прийшла з космосу і пройшла, щонайменше, через один цикл народження і смерті зірки, з’ясували швейцарські вчені. В ході нового дослідження вони «повернулися» до початку історії Сонячної системи і розкрили одну з таємниць формування планет, пишуть Діалоги.

Відомо, що приблизно 4,5 мільярда років тому в центрі згуслої молекулярної хмари зародилася нова зірка – Сонце. Навколо нього виник диск з газу і пилу, з якого згодом виникли Меркурій, Венера, земля та інші небесні тіла, повідомляє Nature Astronomy.

Усередині цього диска перебували пилинки, які прилетіли від інших зірок. Вони були розподілені нерівномірно, як «сіль і перець». Кожна нова планета містила як власну «суміш» з газу і пилу, так і ці «чужорідні» зерна.

Сучасні технічні досягнення дозволяють вченим визначити матеріал, з якого утворилася планета, і встановити його походження. Зоряний пил володіє унікальним складом ізотопів, що дуже полегшує дослідження.

Вчені встановили, що найбільший внесок у формування Землі і всього, що на ній знаходиться, внесли давно загиблі гігантські червоні зірки.

Ці світила перебувають у тому ж діапазоні мас, що і Сонце. В кінці свого життєвого циклу вони розширюються, скидаючи зовнішні оболонки в навколишній простір, а потім стискаються до розмірів нейтронної зірки. При цьому відбувається синтез елементів, в ході якого виникають паладій, рутеній і молібден.

Виявилося, що в складі Землі більше матеріалу від червоних гігантів, ніж на Марсі і в астероїдах типу Вести, що обертаються далі від центру. Вчені припустили, що інші частинки просто розчинилися від найсильнішого випромінювання молодої зірки. Але пил від червоних гігантів був більш стійким, тому у внутрішніх областях його більше, ніж де-небудь.

«Це дозволяє нам пояснити, чому Земля має найбільший вміст зоряного пилу від червоних гігантських зірок у порівнянні з іншими тілами в Сонячній системі», – підкреслили автори наукової роботи.