У Лаосі виявили древній кратер величиною 20 км

У південному Лаосі, на території плато Боловен, геологи виявили велику гравітаційну аномалію, схожу на кратер величиною 20 кілометрів. Він утворився в результаті падіння великого астероїда близько 780 тисяч років тому, повідомляють Діалоги з посиланням на Proceedings of the National Academy of Sciences.

Група вчених з Сінгапуру, США, Таїланду і Лаосу з Наньянського технологічного університету знайшли кратер. Він знаходиться під шарами застиглої лави. Цьому відкриттю передували довгі роки наукових досліджень.

Ще в кінці 30-х років минулого століття геологи помітили на берегах Австралії і країн Південно-Східної Азії тектітові відкладення – мінеральні утворення, які за формою нагадують краплю. Імовірно, вони з’явилися при падінні астероїдів.

Подібні поклади пізніше знайшли в інших частинах Євразії. З’ясувалося, що вони покривають приблизно від 10 до 30% від площі Землі. За десятиліття досліджень вченим не вдалося знайти місце падіння «прабатька» покладів. Також не виходило з’ясувати його розмір і встановити можливі наслідки від його падіння.

Раніше великий кратер знайшли на північному сході Китаю. Імовірно, поглиблення виникло 145 – 66 мільйонів років тому в зв’язку з падінням на землю гігантського метеорита. Кратер досягає 1850 метрів в діаметрі і в глибині – 150 метрів.