На Марсі виявили можливі сліди органіки

На Марсі виявили молекули, які, з великою часткою ймовірності, мають органічне походження. Йдеться про тіофени, які присутні і на Землі. На нашій планеті вони утворюються в нафты, природному газі, деяких грибах, а також мікроскам’янілостях і строматолітах.

Тіофен виявили в пробах марсіанського грунту. Вчені підкреслили, що якби вони вивчали земні зразки, то ці речовини за замовчуванням вважалися б органікою. Але оскільки дослідження проводилися на іншій планеті, поспішати з висновками не варто.

Існує кілька шляхів утворення тіофенів. Життєдіяльність бактерій – тільки один з них. Але не можна виключати, що вони виникли при падінні метеоритів, при температурі вище 120 градусів Цельсія.

Тіофен був знайдений марсоходом Curiosity, який був запущений в 2011 році і володіє не найдосконалішими інструментами аналізу. Так, вони руйнують великі молекули, і це ускладнює роботу вчених.

Але в майбутньому марсоходи зможуть не тільки вилучати шматки породи, а й відправляти їх на Землю. Після цього, як сподіваються фахівці, вдасться знайти більш точні відомості про наявність органічного життя на Марсі.