Вчені спростували популярну модель виникнення Місяця

Вчені з Університету Нью-Мексико виявили, що Земля і Місяць розрізняються за складом ізотопів кисню, що спростовує популярну гіпотезу виникнення природного супутника. Насправді зіткнення Землі з малою планетою не було сильним. Про це повідомляється в прес-релізі на Phys.org.

Дослідники провели високоточні вимірювання ізотопного складу в декількох зразках місячної породи, включаючи базальти, анортозити, норити і вулканічне скло. Виявилося, що склад варіюється в залежності від типу досліджуваної породи. Склад ізотопів кисню в глибинній місячній мантії значно відрізнявся від складу ізотопів кисню на Землі. Можливо, це пов’язано з тим, що ця частина Місяця в найбільшою мірою представлена ​​породами Тейї – гіпотетичної малої планети, зіткнення якої з Землею привело до формування природного супутника.

Результати показують, що Тейя сформувалася далі від Сонця, ніж Земля. Крім того, той факт, що її породи частково збереглися в надрах Місяця, вказує, що поточні моделі сильного зіткнення, які передбачають повну гомогенізацію ізотопного складу між Землею і Місяцем, є помилковими.