Китайський астрофізик відкрив нову зірку-рекордсмена

Китайський астрофізик Гуан-Вей Лі виявив в Галактиці зірку з екстремально великою швидкістю обертання в 540 км/c. Вона рухається на 100 км/c швидше, ніж її попередник – зірка HD сто дев’яносто одна тисяча чотириста двадцять три, повідомляє arXiv.org.

Зірка розташована в 30 тисячах світлових років від Сонця, яке обертається зі швидкістю в два кілометри в секунду. Нова зірка-рекордсмен отримала назву LAMOST J040643.69 + 542347.8. Через свою неймовірно високу швидкість вона володіє сплющеною формою. Її екваторіальний радіус перевищує полярний, а сила тяжіння на полюсах вища, ніж на екваторі. Сам Гуан-Вей Лі називає своє відкриття щасливою випадковістю.

Крім рекордно великої швидкості обертання зірка має дуже високу швидкість руху по відношенню до інших зірок – 120 км/c. Подібні зірки називаються «тікаючими». Астрофізик вважає, що раніше LAMOST J040643.69 + 542347.8 була елементом бінарної зоряної системи, а отримала свою унікальну швидкість, коли її зірка-компаньйон вибухнула надновою.

Раніше астрономи-любителі відкрили новий тип пульсуючих зірок. Вона пульсує тільки з одного боку, що стало несподіваним для науки. Вік зірки складно визначити, але, на думку авторів дослідження, вона порівняно молода.