У Китаї знайшли “моторошну гробницю” династії Шан

Китайські археологи під час проведення розкопок в провінції Хенань виявили велику кількість гробниць і жертовних поховань, датованих пізнім періодом правління династії Шан (1600-1046 рр. до н.е.).

Як передає China Daily, знахідка була зроблена в центральній частині країни. Безліч поховань пізнього періоду династії Шан було виявлено під час розкопок на археологічній ділянці Чайчжуан в місті Цзіюань.

Гробниці представників вищого стану ще потрібно детально вивчити. Але дослідники вже проаналізували більш прості поховання, які свідчать про існування досить жорстоких похоронних обрядів.

Так, археологи розкопали жертовну яму, в якій знаходилися останки людини. Вона була похована у позі на колінах зі схрещеними на грудях руками. Ця людина стояла обличчям на північ. Ймовірно, в ямі вона була обезголовлена. Її поза свідчить про те, що її принесли в жертву, можливо, за її ж згодою.

Не виключено, що ця людина була слугою вельможі і, згідно з віруваннями того періоду часу, добровільно відправилась в загробний світ для супроводу свого господаря. З письмових джерел відомо, що практика жертвоприношення людей і тварин в спеціально виритих ямах була досить поширена в древньому Китаї.

В даному випадку поряд з останками жертв вчені виявили декілька людських кісток, так званих кісток оракула, на яких були нанесені різні знаки.

На одній з них зображено ієрогліф “Кан”. Він позначав конкретний спосіб жертвопринесення: принесення в жертву людей або худоби в ямах. Крім того, вченим відомі такі ієрогліфи як “Ше”, “Ши” і “Тан”, які в період правління династії Шан використовувалися для опису різних жертовних ритуалів.

Написи на кістках оракула відомі під назвою “Цзягувень”. Вони є формою стародавньої китайського мови. В основному такі тексти наносилися на панцирах черепах і кістках тварин. Вони являють собою примітивну форму китайських ієрогліфів. У той же час це найбільш ранні повністю сформовані ієрогліфи, знайдені в Китаї.

Дослідники відзначають, що раніше в жертовних ямах не знаходили останки людей, принесених в жертву які б стояли на колінах. Всі ці люди були поховані в лежачому положенні. Однак використання ієрогліфа “Кан” вказує на те, що за часів династії Шан вертикальні поховання практикувалися дуже широко.

Додамо, що в ході розкопок археологи також виявили древні ями з сажею, дороги, залишки будинків і цілий набір реліквій, включаючи кераміку, вироби з каменю, кістки, черепашок і нефриту.