У Сонячній системі виявили групу міжзоряних астероїдів

Першим і поки єдиним міжзоряним астероїдом, який відвідав Сонячну систему, вважається Оумуамуа. Він був відкритий 19 жовтня 2017 року, а через приблизно рік «зник з радарів». Нове дослідження припускає, що він зовсім не унікальний.

Вчені виявили, що навколо Сонця може обертатися кілька десятків об’єктів із зовнішнього космосу. Вони «прибули» з інших зоряних систем мільярди років тому, але до останнього часу не були ідентифіковані, повідомляє Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

На ранньому етапі існування Всесвіту зірки перебували ближче одна до одної і легше порушували чужі гравітаційні поля. В результаті астероїди могли масово переходити від одного світила до іншого.

Вивчаючи Сонячну систему (в тому числі за допомогою комп’ютерних моделей), вчені звернули увагу, що деякі астероїди обертаються окремо від інших. Ця група, відома під загальною назвою Кентаври, розташована між орбітами Юпітера і Нептуна. Вони також мають дуже специфічні орбіти. Моделювання показало, що вони повинні врізатися один в одного і в кінцевому підсумку вилетіти з системи.

На думку авторів нового дослідження, ці дивні речі можуть пояснюватися міжзоряним походженням кентаврів. Всього вони зафіксували 19 об’єктів, що імовірно зародилися у інших зірок, і мають намір продовжити їх вивчення.

«Відкриття цілої популяції астероїдів міжзоряного походження є важливим кроком в розумінні фізичних і хімічних подібностей і відмінностей між народженими в Сонячній системі і міжзоряними астероїдами», – підкреслили астрономи.