Стародавні породи вказали на час появи перших континентів Землі

Вчені Гарвардського університету (США) виявили на території Австралії поклади найдавніших на планеті порід. У них збереглися сліди руху перших континентів. Дослідження показали, що тектонічна активність на Землі почалася набагато раніше, ніж прийнято було вважати, повідомляє Science Advances.

Відкладення, які привернули увагу вчених, сформувалися 3,2-3,6 мільярдів років тому. Це вцілілі ділянки первинної земної кори. На планеті збереглося ще всього лише два родовища схожого віку: в Гренландії і в ПАР.

У цих породах часто можна побачити мінерали і кристали, для формування яких потрібне дуже сильне нагрівання. Вони ж зберігають в собі «відбитки» стародавнього магнітного поля планети.

Вчені зібрали більше двох сотень зразків найдавніших порід і виміряли їх намагніченість. Згідно їх припущенням, якщо тектонічні плити рухалися вже тоді, то зміни їх положення повинні були відбитися в магнітному «підписі».

Ця теорія підтвердилася. Розрахунки показали, що 3,2 мільярда років тому на Землі вже почалася тектонічна активність, здатна привести до утворення ранніх континентів. Плити рухалися зі швидкістю 2,5 см на рік – приблизно як зараз. Раніше вважалося, що тектоніка плит почалася близько 2,8 млрд років тому.