У центрі Чумацького Шляху знайшли планету – близнюка Землі

Астрономи відкрили рідкісну скелясту екзопланету, яка за своїми розмірами та властивостями схожа на Землю. Вона розташована на відстані 24 722 світлових років від нас, в центральній частині галактики, повідомляє The Astronomical Journal.

Землеподобні планети досить складно виявити. На даний момент вченим відомо близько 4000 екзопланет, і скелясті об’єкти становлять лише третину з них. Більшість знаходиться в межах декількох тисяч світлових років від Сонячної системи.

Нововідкрита планета є найвіддаленішою від нас. Вчені також з’ясували, що вона обертається в «зоні населеності» своєї зірки (тобто зігрівається її теплом, але не розпечена).

Планеті поки не присвоїли власного імені. Але вже відомо, що вона в 3,96 рази масивніше Землі. Зірка-господар всього в 0,12 рази масивніше Сонця. Відстань між ними становить від 0,63 до 0,72 астрономічних одиниць – приблизно стільки ж, скільки між Сонцем і Венерою. Але, оскільки зірка дуже мала, планета рухається навколо неї дуже повільно – на один оборот сягає близько 617 діб.

Відкрили планету за допомогою нового методу гравітаційного мікролінзування. Гравітація планети і її зірки-господаря спотворила і збільшила випромінювання зірки, яка перебувала позаду них (з точки зору земного спостерігача).

«Ми використовували телескопи по всьому світу, щоб виміряти ефект вигину світла», – пояснили астрономи.

Автори дослідження не змогли встановити, чи може планета бути на ній. Вирішальну роль відіграють температура і рівень активності зірки, а їх виміряти поки не вдалося. Можливо, відкриття нових планет земного типу дозволить більше дізнатися про їх властивості і вкаже новий шлях для пошуків позаземного життя.