Телескоп VLT зобразив процес народження нової планети

Астрономи за допомогою Дуже Великого Телескопа (VLT) зафіксували процес народження нової екзопланети. Вони спостерігали за щільним диском пилу і газу навколо молодої зірки AB Aurigae, розташованої в 520 світлових роках від Землі.

У цьому диску сформувалася спіральна структура з «завихренням» у центрі. Вчені прийшли до висновку, що це – нове космічне тіло, яке утворюється з дрібних частинок в режимі реального часу, повідомляє Astronomy & Astrophysics journal.

«Ми відкрили тисячі екзопланет, але мало що відомо про те, як вони виникають. Нам потрібно спостерігати за дуже молодими системами, щоб вловити потрібний момент», – зазначив провідний автор дослідження, доктор Ентоні Боккалетті з Паризької обсерваторії.

Планета, що зароджується, впливає на циркуляцію газопилових хмар, і ці збурення можна побачити із Землі. На знімках телескопа астрономи розглянули дві спіралі – одна загиналася всередину орбіти нової планети, інша розширювалася назовні. У точці, де вони з’єднувалися, відбувалося накопичення молекул газу і пилу – вони і допомагали рости новому об’єкту.

Вік наймолодшої планети, яку вченим вдалося зафіксувати, становив 5,4 мільйона років.