В надрах Землі знайшли невідомі структури розміром з цілий континент

Вчені з Університету Меріленду, Університету Джона Хопкінса і Тель-Авівського університету виявили глибоко в надрах Землі структури невідомої природи, розігріті до надвисоких температур. Зони розміром з цілий континент залягають на кордоні між ядром і мантією, в 2900 км під поверхнею, повідомляє Scitechdaily.

Вперше про них стало відомо завдяки землетрусам. Сейсмічні хвилі допомагають скласти приблизну карту «нутрощів» планети – вчені вимірюють їх швидкість і фіксують, де і на якій глибині вона змінюється.

Автори нового дослідження проаналізували дані сейсмічних спостережень, зроблених в останні 30 років – всього близько 700 сейсмограмм.

«Розглядаючи тисячі ехосигналів з кордону ядро-мантія, ми отримали абсолютно нову перспективу», – відзначили вони.

Результати показали, що між ядром і мантією Землі залягає безліч структур, які впливають на рух хвиль. Одна з них розташована під Маркізькими островами в південній частині Тихого океану. Раніше вчені не підозрювали про її існування. Крім того, була виявлені велика «аномальна» зона під Гаваями.

В цілому надра Землі виявилися набагато більш неоднорідними, ніж вважалося раніше – невідомі структури займають приблизно 40% їх площі. Вчені не змогли сказати, що вони з себе представляють – розплавлену магму, що випливає з ядра залізо або щось ще. Але сподіваються, що нові дослідження наблизять їх до розуміння геологічних процесів в центрі нашої планети.