Астрономи виявили найдавнішу копію Чумацького Шляху

Фахівці Європейської південної обсерваторії зробили важливе відкриття. Вони змогли виявити дуже далеку і найдавнішу галактику, яка за своїми характеристиками нагадує наш Чумацький Шлях. Про це йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature.

Як зазначається, астрономи вели спостереження за допомогою Атакамської великої міліметрової/субміліметрової антенною решітки (ALMA). Виявлений об’єкт отримав позначення SPT0418-47. Від цієї галактики світло йшло до Землі понад 12 мільярдів років, ми спостерігаємо її такою, якою вона була, коли вік Всесвіту становив 1,4 мільярда років.

Вчені з’ясували, що галактика володіє двома властивостями, характерними для Чумацького Шляху – обертовим диском і так званим балджем, великою хмарою зірок, яка щільно оточує з усіх боків галактичний центр. Разом з тим SPT0418-47, ймовірно, не має спіральних рукавів, якими володіє наша галактика.

На зображенні космічний об’єкт виглядає як «кільце Ейнштейна». Це явище, яке виникає при спотвореннях випромінювання від джерела у вигляді кільцеподібної структури під дією об’єкта дуже великої маси. Даний ефект виникає через те, що гравітаційне тяжіння близької галактики деформує і згинає промені світла від далекої галактики. В результаті виходить збільшене і при цьому спотворене зображення останньої.

Вчені звернули увагу на те, що SPT0418-47 виглядає впорядкованою, що суперечить усталеній в науці точці зору, що в ранньому Всесвіті всі галактики були турбулентними.

«Це справжній прорив в наших поглядах на утворення галактик. Отримані нами результати показують, що структури, подібні до тих, які ми спостерігаємо в довколишніх спіральних галактиках і в нашому Чумацькому Шляху, вже існували 12 мільярдів років тому», – зазначила Франческа Ріццо з Інституту астрофізики Товариства Макса Планка.